duminică, iunie 22, 2008

Strasnica pacaleala !

"Tata suspina usor din cand in cand si nu-nceteaza sa planga. Daca i-as fi adunat lacrimile, as fi umplut o cofa. Oamenii insa nu au obiceiul sa adune lacrimile altora. Nu au obiceiul sa-si adune nici propriile lor lacrimi.
[...]
Toti am fost candva "curati ca lacrima".Mai pe urma...Hei! Ce sa ne mai gandim la ce se intampla mai pe urma? Viata murdareste."


"De mers si de ajuns la rai sau la iad oricine poate merge si poate chiar sa ajunga. Daca o fi pe undeva raiul....Daca o fi pe undeva iadul...Dar de intors...De intors nu s-a intors nimeni nici din rai, nici din iad. Murind, omul pleaca pe un drum fara intoarcere.
[...]
Eu: -Crezi in suflete?
Ion Adventisul: -Cred, nu cred, mi-ar fi mai greu daca n-as crede.
Eu: -Te lipsesti de bunavoie de multe: nu fumezi, nu bei, nu mananci carne de porc...
Ion Adventistul: -E adevarat ce spui. Aici, pe pamant, ma lipsesc de multe, dar dincolo voi avea de toate.
Eu: -Si daca dincolo n-o fi nimic? Strasnica pacaleala ! "


Moartea? Moartea exista si moartea nu exista. Moartea exista numai pentru cel ce inca n-a murit. Mortii nu se mai tem de moarte...

Zaharia Stancu -"Ce mult te-am iubit"



Mai simplu de atat nici ca se poate.

Un comentariu:

Anonim spunea...

" Îmi pun si eu întrebari: daca lumea nu-i decat rezultatul întamplarii, de ce exista boli si fenomene ciclice?
-de ce exista menstruatia ca fenomen periodic?
-de ce exista pentru fiecare boala cate un remediu corespunzator în complexul lumii vegetale, lumii organice sau lumii anorganice?
de unde vine perfecta coordonare a partilor constitutive ale unui organ si perfecta coordonare functionala a organelor unei fiinte?
-care-i explicatia fenomenului de "respingere" (cu alte cuvinte cum afla celulele unui corp ca noile celule absolut identice au apartinut altei imitatii, cum de le adulmeca drept straine)?
-de ce exista perioade de evolutie accelerata? de unde capacitatea de selectivitate a celulelor si grupurilor de celule?
-si acele „semne de punctuatie" din codul genetic, recunoscute de biologi, tot ispravi ale întamplarii sunt?
-Dar relatiile mecanice bazate pe si exprimate matematic de patratul anumitor marimi (distanta etc.)?

Astea pentru nimic în lume nu mi le pot închipui explicate prin simpla întamplare.
Einstein: „De mirare e ca universul e inteligibil." si „O stiinta care nu mai se mira si nu venereaza e o stiinta moarta".

Ipoteza întamplarii apare din ce în ce mai copilaroasa, mai „primara" (cuvantul nefiind luat în sens administrativ).
Alta e teribila problema: cine e Programatorul si ce urmareste?

(fragment din Nicolae Steingardt-Jurnalul fericirii)

p.s. mi se parea la subiect :)